Głównej zawartości

Światowy Dzień Bez Tytoniu 2020

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) Światowy Dniu Bez Tytoniu 2020 roku poświęciła młodemu pokoleniu, które szczególnie jest podatne na wpływy marketingowe przemysłu tytoniowego.  Firmy tytoniowe wydały ponad 9 miliardów USD na marketing i reklamę, a świat stracił 8 milionów ludzi  z przyczyn związanych z używaniem tytoniu i narażeniem na bierne palenie. Przemysł tytoniowy korzysta z różnych form marketingu i zachęca do korzystania ze swoich wyrobów i musi  stale znajdować nowych konsumentów, którzy zastąpią tych, które zabijają ich produkty, aby utrzymać przychody. To dlatego przemysł tytoniowy szuka nowych konsumentów wyrobów tytoniowych wśród młodzieży.  WHO poprzez kampanię w mediach społecznościowych proponuje ujawnienie taktyk przemysłu tytoniowego, zmierzającego do wciągnięcia młodych ludzi do używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Poprzez media społecznościowe i edukację chce zapewnić młodym ludziom odpowiednią wiedzę i umiejętność odmawiania. Chce stworzyć pokolenie wolne od tytoniu i palenia biernego oraz śmierci i chorób, które powodują.  Inspekcja Sanitarna od wielu lat wspiera działania, zmierzające do zmniejszenia konsumpcji wyrobów tytoniowych, a szczególnie dużo uwagi poświęca dzieciom i młodzieży, prowadzi programy edukacyjne, które uczą asertywności i  wzbogacają w wiedzę. Działania te wspiera przez środowiska lokalne i w mediach społecznościowych. Przypomnijmy:  Używanie tytoniu jest odpowiedzialne za 25% wszystkich zgonów z powodu raka na całym świecie. Stosowanie nikotyny i wyrobów tytoniowych zwiększa ryzyko raka, chorób układu krążenia i płuc. Ponad milion ludzi umiera każdego roku na skutek biernego palenia.

who wntd social posts post 1b

who wntd social posts post 1e

who wntd social posts post 2

who wntd social posts post 5b